26 Ağustos 2010 Perşembe

Kitaplari internetten almak daha mi avantajli?

Ben aslinda buna kocaman bir "HAYIIIIIIR", kitap dediginin kokusunu duymalisin. Hatta mumkunse ikinci elini bulup almali ve elimi o yasanmislik uzerinde gezdirmeli "acaba bu kitabi benden once kim okudu?" diye hayal kurmaliyim...

Kitap almayi en sevdigim yerler genelde Beyoglu'nda, hatta soyle soyleyeyim Issiz Adam'da Ada ve hissiz adamin ilk karsilastiklari yer olan Aslihan Pasaji benim favorilerimden, sonrasinda Pandora var, Simurg var...

Ama iste bu dedigimi ben senelerdir yapamiyorum. Eylul dogdugundan beri Taksim'e ve Beyazit'taki sahaflara gitme sansim maalesef kalmadi. Eylul'le gitsem "offf anne hadi gidelim, of anne hadi bana surpriz al" nidalariyla ugrasacagim icin hic denemiyorum.

Ben de ne yapiyorum IKEA'ya gittigimizde hemen bir kosu D&R'a gidip onceden aklimda hazir ettigim (aslinda bakmayin aklimda dedigim resmen unutmayayim diye cep telefonumun not kismina kaydediyorum) kitaplari alip ailenin kalan fertlerine yoklugumu hissettirmeden geri donuyorum ;-) Ama acikcasi D&R'dan cok memnun degilim. Bir kere cok tiki bir yer, ben Istiklal Caddesi'ndeki tozlu raflara, Beyazit'taki sahaflarin kuf kokusuna aliskin biriyim. Oradaki satafat bunyeme iyi gelmiyor. Ustelik orada beni tanimiyorlar bile :( Oysaki Istiklal'de girdigim kitapcilarda artik selamlasma moduna gecmistik.

Artik daha gercek, hic olmazsa asik suratli calisanlar ile muhatap olmayacagim iki tik tik ile isimi halledecegim, ustune ustluk indirimler alacagim internet siteleri var. Yukaridaki olumsuz sartlarda alisveris yapmaktansa kaderime razi olup size de bir-iki siteyi oneriyorum:

Idefix, Pandora ve yeni kesfettigim Kidap ... Hemen bir liste hazirlayip Idefix'ten alisveris yapacagim. Hatta hemen bir karsilastirma da yapalim Hanefi Avci'nin gundemi daha ayrintili anlayabilmek acisindan okunmasi egrektigini dusundugum cok konusulan kitabi Halicte Yasayan Simonlar Idefix'de 21,25 TL, Kidap'ta ve Pandora'da 20 TL.

1 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ben de üniversitede iken yani Beyazıtta sürekli uğrardım sahaflara. ordaki hava hibir yerde yoktur olamaz da.
bir de biz küçükken annemle hep giderdik sahaflara, annem o zamanlar okunmuş çocuk klasiklerinden alırdı bize her defasında en az 20-30 adet. okurduk okurduk hep okurduk kardeşimle. o yuzden sahaflar benim için hep apayrı yere sahiptir. üniversitede bile gider ordan okunmuş alırdım ders kitaplarımı. gitmeyeli uzun zaman oldu :((