23 Ağustos 2010 Pazartesi

Grotesk, Natsuo Kirino





Natsuo Kirino muthis bir yazar. Ilk defa “Cikis” kitabi ile tanistim kelimeleriyle, cumleleriyle ve o sayfalardaki inanilmaz gerilimle… Hazir yemek fabrikasinda calisan, gorunurde hicbir ortak noktasi olmayan 4 kadinin bir cinayete nasil ortak olduklarini, ortbas ederken ne kadar incelikli hareket ettiklerini okuyup vaaay be demistim.
Japon edebiyati son yillarda Dunya’da oldukca ilgi goruyor. Gelenekci aile yapisi, enteresan adetleri, gecmislerine bagliliklari vs edebiyatlarina da esin kaynagi oluyor tabiki. Bati edebiyatinda bol kan, bol siddet, bol gerilim var evet, ama Japon edebiyatinda kan, siddet vs daha az, buna ragmen sizi rahatsiz edecek olcude  kotuluk yapabilen tuhaf karakterler var.
Grotesk’e henuz baslamadim. Ama eminim Cikis kadar iyi bir kitaptir. Kirino’nun bircok eserinin filme cekildigini yeni ogrendim. Bu da kitaplarini okunmaya deger kiliyor bana gore.
Okudugumda fikrimi belirtecegim.  Kitapla ilgili yabanci basinin gorusleri:
“Sürükleyici… Zengin ve karmaşık bir anlatım. Alıştığımız cinayet romanlarından tamamıyla farklı bir kitaba hazır olun: Her şeyden ziyade bir Rus romanına benzeyen, uzun, yoğun tarzda yazılmış bir eser. Hirata kardeşler, Karamazof Kardeşler’in yakın kuzenleri gibi…”
The Independent
“Muğlaklıktan ve tuhaf karakterlerden hoşlanan okuyucular bu gerilim romanını sevecek… Büyüleyici bir ihanet öyküsü…”
Publishers Weekly
“[Kirino] toplumu incelerken neredeyse bir adli tıp uzmanı gibi davranıyor… Grotesk, kasvetli ve dehşetli, şiddet dolu ve moral bozucu, ama nihayetinde söyledikleri göz önüne alınınca muhteşem…”
New York Daily New
Kitap Ithaki Yayinlari‘ndan Niran Elci cevirisi ile yayinlandi. ISBN: 9789752734456

Hiç yorum yok: