23 Ağustos 2010 Pazartesi

Ejderha Dovmeli Kiz ve Atesle Oynayan Kiz (Millenium I-II)-Stieg Larsson


Bu kitap kitapcilarda hep goruyordum ama bana nedense Melissa P.'nin Yatmadan Once 100 Firca Darbesi adli kitabini animsatiyordu. Okumadim ama nedense kitabin kapagi yuzunden sanirim ergen cinselligi ile ilgili bir kitap izlenimi birakti bende. (Onyargi hic iyi birsey degil)

Sonra gazetede Zulfu Livaneli'nin bir yazisini okudum. Kitaptan, yazarindan ve sevgilisinin o oldukten sonra 20 milyon krona neden hayir dediginden bahsediyordu. Kitabi cok merak ettim, Urla'dayken aldim ve Allah'in sicaginda disari da cikamadigimicin oturdum okudum. Muhtesemmmdi. Heyecanli kitaplari severim. Bu kitapta gerilim var, heyecan var, ask var, psikopatlik var... Bir kitabin satmasi icin gereken hersey var da var yani :) 

Hemen akabinde ikinci kitabi da aldim. Atesle Oynayan Kiz... Bu daha cok Ilk kitaptaki Ejderha Dovmeli Kiz Lisbeth Salander uzerine kurulmus. 





Atesle Oynayan Kiz kitabini da ayni zevkle ve hizla okudugumu soylememe gerek bile yok. Yine cok heyecanliydi. ucuncu kitabin Turkce'ye cevrilmesini merakla bekliyorum. Stieg Larsson'in 50'li yaslarinda hayata veda etmesi gercekten cok yazik olmus. 

Her iki kitap Pegasus Yayinlari'ndan yayinlanmis. 

Dip: Her iki kitabin da filmi cekilmis. ben henuz izlemedim ama ozellikle ilk filmin imdb notu 7.7! Amerikalilar cekmedigine gore guzeldir diye dusunuyorum :D Film muziklerinden ornekler icin buraya...


Hiç yorum yok: