25 Ocak 2011 Salı

Yazarlar ne dinler?


Artık yazarlar kitaplarını yazdıkları süreçte dinledikleri müzikleri de paylaşıyor okuyucularıyla. Ben ilk örneğini Maxime Chattam'ın bir kitabında görmüştüm. Şu anda hangisi hatırlamıyorum.

Ama yakın zamanda Stephenie Meyers'in internet sitesinde gördüm. Filmde yer alan şarkılarla alakası yok. Yazarın tamamen kişisel tercihlerini yansıtan bir liste. Örnek vermek gerekirse Twilight (Alacakaranlık) kitabını yazarken dinlediği şarkılar:

1. "Why Does it Always Rain on Me?" — Travis
2. "Creep" [radio edit] — Radiohead
3. "In My Place" — Coldplay
4. "I'm Not Okay (I Promise)" [video edit] — My Chemical Romance
5. "With You" [reanimation remix] — Linkin Park
6. "By Myself" — Linkin Park
7. "Dreaming" — OMD
8. "Please Forgive Me" — David Gray
9. "Here With Me" — Dido
10. "Time is Running Out" — Muse
11. "Tremble for My Beloved" — Collective Soul
12. "Dreams" — The Cranberries
13. "Lullaby (Goodnight, My Angel)" — Billy Joel

Filmin müzik listesi ise tamamen başka:

Twilight (Alacakaranlık) müzik listesi


#Song/ArtistSceneLength
1"Supermassive Black Hole" by MuseThe Cullens play baseball3:31
2"Decode" by ParamoreSecond song in end credits4:21
3"Full Moon" by The Black GhostsOpening credits3:50
4"Leave Out All the Rest" by Linkin ParkFirst song in end credits3:19
5"Spotlight (Twilight Mix)" by MutemathBella gets out of car at school with Edward3:20
6"Go All the Way (Into the Twilight)" by Perry FarrellBella and Edward first walk into prom3:27
7"Tremble for My Beloved" by Collective SoulBella gets saved by Edward from Tyler's van3:53
8"I Caught Myself" by ParamoreBella and friends shopping for prom dresses3:55
9"Eyes on Fire" by Blue FoundationBella waiting at the parking lot for Edward5:01
10"Never Think" by Robert PattinsonBella and Edward talking at the restaurant4:29
11"Flightless Bird, American Mouth" by Iron & WineBella and Edward dance and talk alone at prom4:02
12"Bella's Lullaby" by Carter BurwellOn and off throughout the film2:20


Ben her iki listeyi de sevdim. Bence okuyucular açısından çok güzel bir olay bu. Ben mesela Paul Auster benim kült kitabım Leviathan'ı yazarken ne dinliyordu, nerede yazdı, ne giyiyordu merak ediyorum. Hangi hal ve ruh içinde yazdığını kitabını senelerdir merak eder dururum.

Bizde böyle bir liste ile karşılaşmadım. Bundan Türk yazarlar kitap yazarken müzik dinlemiyor sonucunu çıkarmamalıyız sanırım :) Sadece bizlerle paylaşmak akıllarına gelmemiştir diye düşünüyorum.

Ben bu yazıyı yazarken fonda Norah Jones çalıyordu. Ne zaman yorulsam, kafa dinlemek istesem bana evin her hangi bir köşesinden Norah Jones eşlik eder. Böyle bir huy geliştirdim. Beni müthiş dinlendiriyor sesi...

Hiç yorum yok: