6 Şubat 2011 Pazar

Yitik Masumiyet-Somaly Mam

Kamboçyalı bir kahramanın gerçek yaşam öyküsü

Küçük bir kızken seks kölesi olarak satıldı. Şimdi başkalarını kurtarıyor.


Okuması ve bahsetmesi acı veren bir kitap daha... Neden diyorum, insanlar bu kadar kötü! Neden seks için kadınları, hayvanları ve hatta aklımızın hiçbir şekilde alamayacağı şekilde çocukları kullanıyorlar. Bunun cevabını kendimi ne kadar zorlarsam zorlayayım veremiyorum. Kimse de veremez sanırım.

Kitabı annem okumuş ve benim de okumamı istedi. Kitaptaki fotoğrafa bakınca çok eğlenceli, kendini çocuklara adamış bir annenin hikayesini okuyacağımı zannettim. Büyük babası tarafından borcuna karşılık 12 yaşında Çinli bir tüccara satılan, 14 yaşında zorla, hayatında hiç görmediği bir adamla evlendirilen, üstüne 16 yaşında geneleve satılan bir kadına benzemiyordu fotoğraftaki kadın...

Bir ülke düşünün oradaki erkekler bakire bir kızla seks yaparlarsa hastalıklardan korunacaklarına inanıyorlar. Bekaretleri garanti olsun diye 5-6 yaşındaki kızlar genelevlerde satışa çıkarılıyor (bu noktada mide bulantımı bastırmakta zorlanıyorum). Düşünün o ülkede ailenizin borcu varsa o borcun bedeli geneleve satılmanız oluyor. Kamboçya işte böyle berbat, iğrenç bir ülke! Mam bu kadınlardan sadece bir tanesi. Tecavüz edilmiş, dövülmüş, oradan oraya satılmış. Ona yardım edenler de olmuş. Hatta evlenmiş ve çocukları olmuş. Ülkedeki fuhuş mafyası Mam'ı korkutmak için kızını kaçırmış.



Somaly Mam hayatını bu düzenin bozulması için, Kamboçya'daki kızların bu iğrenç kaderden kaçması için adamış. Bu nedenle sığınma evleri açmış ve Somaly Mam Foundation adında bir vakıf kurmuş. Dünya çapında tanınan ve bu konuya dikkat çeken çok güçlü bir kadın Mam...


Hiç yorum yok: